Річний план гідрографічних робіт на ВВШ виконано достроково у повному обсязі

     ДУ «Держгідрографія» повністю виконала заплановані на 2020 рік гідрографічні дослідження на акваторіях внутрішніх водних шляхів р. Дніпро та української частини р. Дунай. На завершальному етапі перебуває виконання гідрографічних досліджень на прибережних морських акваторіях у зоні відповідальності України. Дослідження здійснюються в рамках плану навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства у водах України на 2020 рік.

    «Завершується польовий сезон гідрографічних досліджень поточного року. Наразі роботи ще тривають, але вже виконано близько 85 % запланованих на поточний рік робіт. Попри карантинні обмеження цей рік, як ніколи, був багатий на виконані гідрографічні проміри, топографо-геодезичні роботи та океанографічні дослідження. Я дякую колективу Держгідрографії за професіоналізм і відданість справі всупереч усім несприятливим обставинам», – зазначив в. о. начальника ДУ «Держгідрографія» Дмитро ПАДАКІН.

     Загальна тривалість польових експедиційних гідрографічних досліджень, виконаних філіями державної установи «Держгідрографія» впродовж 2020 року, станом на середину жовтня склала 315 днів. Так, ФДУ «Одеський район Держгідрографії» при залученні власних сил та засобів виконував гідрографічні роботи упродовж 146 робочих днів, ФДУ «Миколаївський район Держгідрографії» – 98 робочих днів, ФДУ «Дніпровський район Держгідрографії» – 71 робочий день.

     Загалом обсяг виконаних гідрографічних досліджень складає 10 931,6 лінійних кілометрів. 

До головних завдань, що були виконані у 2020 році, належить проведення гідрографічних зйомок Чорного та Азовського морів для потреб картоскладання на акваторіях:

  • Системи розподілу руху № 2. Підходи до портів Чорноморськ, Одеса, Південний (Частина 4. Від порту Одеса до порту Чорноморськ та частина 7. Район підвищеної обережності плавання).
  • Морських судноплавних каналів:
  • Бузько-Дніпровсько-Лиманського каналу з якірними стоянками №№ 360, 361, 362, 363;
  • Херсонського морського каналу з якірною стоянкою №№ 366;
  • Морського підхідного каналу гирла Бистре.
  • Підхідних каналів та акваторій морських портів:
  • Морського порту Південний;
  • Одеського морського порту;
  • Чорноморського морського порту;
  • Морського порту Білгород-Дністровський, Дністровсько-Цареградського гирла, Дністровсько-Лиманського каналу;
  • Внутрішнього рейду Маріупольського морського порту та підхідний канал Вугільної гавані порту Маріуполь, підхідний канал порту Азовсталь;
  • Бердянського морського порту;
  • Херсонського морського порту;
  • ТОВ «Порт Очаків»;
  • Спеціалізованого морського порту «Ольвія».
  • Районів звалищ ґрунту, якірних стоянок, рекомендованих шляхів для руху суден, районів з інтенсивним судноплавством.
  • Виконані гідрографічні дослідження річкових акваторій:
  • Фарватеру української частини р. Дунай від 0 км гирла Бистре до мису Ізмаїльський Чатал (116 км);
  • Фарватеру української частини р. Дунай від 44 до 72  милі;
  • Ділянки Верхнього Дніпра – 980,0 – 1046,0 км суднового ходу;
  • Окремих критичних для судноплавства ділянок (перекатів) суднового ходу в районі Кременчуцького, Кам’янського, Дніпровського, Канівського та Київського водосховищ, р. Дніпро з метою коректури колекції річкових навігаційних карт та забезпечення виставлення ЗНО для позначення суднового ходу.

Відповідно до своїх обов’язків та функцій прибережної держави, визначених главою V Міжнародної Конвенції з охорони людського життя на морі (СОЛАС), ДУ «Держгідрографія» виконує комплекс гідрографічних досліджень з метою створення морських та річкових навігаційних карт та посібників для плавання та підтримання їх на рівні сучасності. Всі роботи у даному напрямку виконуються відповідно до вимог Міжнародної гідрографічної організації, що закріплено нормативно-правовою базою України.

За словами в. о. начальника установи Дмитра ПАДАКІНА, для зазначених цілей Держгідрографія забезпечена сучасним гідрографічним обладнанням, що дозволяє виконання всіх завдань гідрографії відповідно до сучасних вимог, а саме: площинне 100 % обстеження рельєфу дна, картографування акваторій, виявлення найменших перешкод та затоплених об’єктів, що можуть створювати загрозу безпеці судноплавства. Також гідрографічні підрозділи повністю забезпечені однопроменевим гідрографічним обладнанням, сучасними засобами виконання морської магнітної зйомки, гідрологічних спостережень, засобами для виконання топографо-геодезичних робіт у прибережній смузі.