Завершено виконання щорічного комплексу робіт з обслуговування берегових навігаційних знаків на українській ділянці р. Дунай

     У листопаді ц.р. філією державної установи “Одеський район Держгідрографії” було завершено виконання щорічного комплексу робіт з обслуговування берегових навігаційних знаків на українській ділянці річки Дунай.

Берегові знаки – металеві труби заввишки 4,0 м із сигнальними щитами 1х1 м встановлено по обидва береги річки. Обслуговування знаків передбачає зачищення, ґрунтування і фарбування самого знака, а також забезпечення необхідного сектора видимості знака з боку фарватеру шляхом очищення від заростів. Природа берегів така, що очищенню один раз на рік підлягають всі берегові знаки, за винятком встановлених на гідротехнічних спорудах. Знаки у заростях очерету, доводиться розчищати 2 рази на рік – навесні і восени. Абсолютна більшість знаків доступна для обслуговування тільки з боку води. Коливання рівня води в дельті Дунаю до п. Вилкове досить незначні (до 1,0-1,5 м), мають здебільшого вітровий згінно-нагінний характер і дозволяють обслуговувати берегові знаки цілий рік. Водночас фундаменти більшості берегових знаків, встановлених вище п. Кілія, під час паводку перебувають у воді; їх повноцінне обслуговування можливе тільки влітку-восени. Оскільки більшість ушкоджень берегових знаків є наслідками льодоходу і паводку, то чим вище і далі від води встановлений знак, тим менше вірогідність його руйнації, але складніше забезпечити заданий сектор видимості знака з боку води. При переміщенні або відновленні берегового знака доводиться вибирати розумний компроміс між його надійністю і обсягом робіт із розчищення необхідного сектора видимості. Перенесення знаків також потребує коректури відповідних карт та посібників.

Обслуговування берегового навігаційного знаку на 66 км р. Дунай

Загалом очищено та пофарбовано 368 берегових навігаційних знаків вздовж лівого берега р. Дунай, в гирлах Кілійське, Старостамбульське та Бистре і в рукавах Іванешть, Прямий та Соломонів, а саме:

– кілометрових (мильних) – 177 шт.;

– інформаційних – 137 шт.;

– світних знаків – 54 шт.

Перенесено ближче до урізу води 3 світні та 3 кілометрові знаки.

Довжина судноплавних водних шляхів у зоні відповідальності дільниці становить 220 км. Доставка особового складу, інструментів і матеріалів до місць встановлення знаків здійснюється автотранспортом і плавзасобами дільниці. Найбільш віддалені знаки розташовано на відстані до 95 км від місць базування. Сучасні маломірні катери зі швидкістю ходу 45-50 км/год дозволяють обслуговувати ці знаки протягом робочого дня, але із значними витратами пального та робочого часу.

Обслуговування берегового навігаційного знаку на 93 км р. Дунай

З метою скорочення часу на перехід до місця робіт на ділянці 44-72 миля було облаштовано тимчасове місце стоянки катера в районі с. Орлівка (57 миля), а доставка особового складу, пального та інструментів здійснювалося щоденно автотранспортом на відстань 45 км. Наявність сучасного обладнання та автотранспорту із вантажопідйомними пристроями значно підвищило швидкість, якість та безпеку виконання робіт. Широко використовуються акумуляторні електроінструменти – шліфувальні машинки, сабельні пилки, фарбопульт, що дозволяє відмовитися від використання громіздкого бензогенератора та скоротити споживання пального. У деяких випадках за наявності під’їзних шляхів заміна берегового знака на новий знак із підмінного фонду здійснювалася за допомогою автокрана, оскільки це потребувало менше часу, ніж якісний ремонт знака у польових умовах. Старий знак ремонтувався в умовах майстерні і переводився у підмінний фонд.

Обслуговування берегового навігаційного знаку на 97 км р. Дунай

Виконано також заміну основних та резервних джерел живлення на створних знаках морського каналу гирла Бистре. Виконуються планові роботи із заміни акумуляторних батарей на берегових світних знаках і на світних буях. Оновлено штатні номери на пластикових буях. Забезпечено необхідний запас буїв та комплектуючих для усунення порушень у роботі
плавучих засобів застереження (ПЗЗ) в осіньо-зимовий період.