Перспективи розвитку вантажних перевезень річкою Дніпро

«Собівартість перевезення вантажів водним транспортом утричі дешевша від автомобільного. Водночас зношення інфраструктури та забруднення довкілля – набагато менше, ніж за умови перевезення іншими видами транспорту. Однак, логістичний потенціал такої потужної водної артерії як Дніпро поки що перебуває на дуже низькому рівні.»

З цього Іван Чернявський, кандидат економічних наук, заступник начальника ДУ «Держгідрографія» почав свою доповідь на II Міжнародній науково-практичній онлайн конференції «Маркетинг та логістика в агробізнесі»: сучасність та майбутнє маркетингу».

Іван Чернявський, кандидат економічних наук, заступник начальника ДУ «Держгідрографія»

Конференція зібрала перед екранами моніторів науковців з: Гнезнінської Вищої школи Міленіум, Батумського державного університету імені Шота Руставелі, Латвійського університету наук про життя та технологій, Чеського та Словацького університетів наук про життя, Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, Полтавського державного аграрного університету, Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу, ННЦ «Інститут аграрної економіки». Учасники поділилися своїми дослідженнями у сфері сучасного маркетингу, брендингу, агрологістики, інтернет-маркетингу та логістики, де одним із центральних напрямів обговорення стала тема річкових перевезень.

Скріншот II Міжнародної науково-практичної онлайн конференції «Маркетинг та логістика в агробізнесі»: сучасність та майбутнє маркетингу»

У грудні 2020 року Верховною Радою України було прийнято Закон «Про внутрішній водний транспорт», який покликаний розвивати внутрішні водні шляхи для переорієнтування вантажних перевезень з наземного автомобільного та залізничного транспорту на водний.

Іван Чернявський:

Наприклад,  у Нідерландах структура  внутрішніх перевезень вантажів річковим транспортом становить 30% від загального за рік по країні.

За підсумками трьох місяців 2021 року, за інформацією річкової інформаційної служби України (РІС), вантажні перевезення Дніпром склали 1,8 млн тонн, що на 66%, або на 719,7 тис. тонн більше, ніж за аналогічний період минулого 2020 року.

Скріншот доповіді “Логістичне забезпечення перевезення зерна річкою Дніпро”

За інформацією пресслужби Адміністрації морських портів України, упродовж січня-березня 2021 року здійснено 1 948 рейсів, що на 85% більше, ніж у 2020 році, коли було здійснено лише 1050 рейсів.

Іван Чернявський:

Законом передбачено доступ на внутрішні водні шляхи судам під іноземним  прапором та сприяння інвестування в портову інфраструктуру. За відсутності альтернативи наявним шляхам доставки вантажів у морські порти, розвиток річкових перевезень має великі перспективи. Поряд із перевезеннями насипних вантажів, зростатимуть і контейнерні перевезення. В тому числі із країн ЄС через річку Дунай узбережжям Чорного моря до міст України на Дніпрі. З огляду на це в найближчій перспективі доля перевезення вантажів річкою Дніпро лише зростатиме.

Також про Закон «Про внутрішній водний транспорт» та подальші кроки з його впровадження в життя йшлося на 58 сесії Робочої групи з уніфікації технічних приписів та правил безпеки на внутрішніх водних шляхах Комітету з внутрішнього транспорту ЄЕК ООН.