Під дамбою на лівому березі Дунаю виявлені метрові порожнини

Спеціалісти Дунайської дільниці ЗНО ФДУ «Одеський район Держгідрографії» на ділянці лівого берега р. Дунай від 96,7 до 97,3 км під тілом захисної дамби на глибині 5-6 метрів виявили порожнини завглибшки до 1 метра.

Обстеження багатопроменевим ехолотом було проведено після того, як під час виконання чергового оплавування берегових навігаційних знаків фахівці побачили сповзання в річку частини бетонного берегоукріплення завдовжки 15-20 метрів у районі відмітки 97,15 км лівого берега Кілійського гирла р. Дунай.

Руйнація берегоукріплення

Ймовірною причиною обвалення берегоукріплення є часткове вимивання ґрунту з під основи внаслідок тривалої дії течії. Адже в цих місцях природні глибини під самим берегом становлять 7-20 метрів, а корінний берег переважно практично вертикальний до глибини 5-6 метрів і постійно перебуває під впливом сильної течії. Вимивання ґрунту й обвалення за таких умов є лише питанням часу. Ситуація дуже схожа на ту, що спостерігається в районі відмітки 108 км, де через  руйнацію берега була збудована дублююча захисна дамба; та на відмітці 111 км на правому (румунському) березі, де попри неодноразові спроби берегоукріплення, також відбувається інтенсивна ерозія берегової смуги.

Неподалік від відмітки 97 км встановлена група інформаційних знаків («Заборона зустрічі та обгону» «Обмеження швидкості», «Підвищення уваги», «Подача звукового сигналу» та «Кінець ділянки припису» №№ 6349, 6350, 6355, 6360 та 6365 за кн. 202).  І хоча візуально берег поблизу виглядає цілим, було вирішено виконати повноцінне обстеження, аби оцінити потенційні ризики, якщо доведеться, за умови подальшої руйнації дамби, переносити знаки.

Група знаків у районі 97 км р. Дунай

У результаті обробки отриманих матеріалів було виявлено, що нижня частина бетонної опалубки дамби перебуває в «підвішеному» стані. Через це  стійкість дамби до розмиття значно зменшилася і навесні, під час паводкових явищ, є вірогідність часткової руйнації дамби із прогнозовано тяжкими наслідками – берегоукріплення може впасти під власною вагою, потягнувши за собою частину земляного насипу, як сталося на пошкодженій ділянці.

Тримірна модель дна під захисною дамбою

У разі загрози руйнації знаки 97 км будуть підняті на захисну дамбу і встановлені на нових фундаментах впродовж одного робочого дня.

Нагадаємо, на Київській дільниці ФДУ «Дніпровський район Держгідрографії» розпочалося зняття знаків навігаційного обладнання.