Морська транспортна виставка

Протягом трьох днів – з 31 серпня по 2 вересня 2021 року – Морський вокзал Одеси гостинно приймав традиційну, вже 17-ту Міжнародну виставку із судноплавства, суднобудування й розвитку портів. Захід відбувся в рамках 28-го Міжнародного Чорноморського транспортного форуму TRANS EXPO ODESA 2021. Свою експозицію на виставці  розгорнула і державна установа «Держгідрографія», яку представляла її філія «Укрморкартографія».

Trans Еxpo Оdesa вже має непохитне реноме ідеальної платформи не лише для створення нових партнерських зв’язків, проєктів, обміну досвідом, вивчення ринку і сучасних тенденцій  розвитку галузей, а й для ефективної презентації тієї чи іншої компанії, підприємства, профільного навчального закладу тощо, пошуку клієнтів та партнерів. І щороку для морських і транспортних галузей Східної Європи і України, а віднедавна –  кількох держав Передньої Азії і Близького Сходу, це – завжди важлива подія, до якої ретельно готуються заздалегідь.

Урочисте відкриття виставки

Як наголосив під час відкриття виставки голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький, «у період пандемії, коли особисті зустрічі стають все більш складнішими, а інфраструктура потребує термінової модернізації, проведення подібних масштабних заходів набуває особливої ваги».

На виставці Держгідрографія  представляла свої можливості, досягнення й прагнення у застосуванні новітніх технологій у сферах гідрографії, океанографії та сучасної електронної картографії. Стенд установи викликав у відвідувачів жвавий  інтерес.

Тарас Колінько , заступник начальника ФДУ Укрморкартографія, відповідає на запитання перших відвідувачів

Зацікавленість картографічними продуктами для навчальних закладів виявляли студенти та курсанти (особливо – майбутні судноводії) профільних вишів – Національного університету «Одеська морська академія» та його підрозділів, зокрема Інституту Військово-Морських сил України, а також Державного університету інфраструктури та технологій. Ну і, ясна річ, в центрі уваги був безпілотний авіаційний комплекс (БПАК). Літати йому в Морвокзалі, звичайно, не довелось, але демонстрацію можливостей розумного літака забезпечував відеосупровід. Нагадаємо, що БПАК використовуються ФДУ «Укрморкартографія» для оперативного моніторингу, збору, аналізу та картографування змін стану берегової лінії внутрішніх водних шляхів і вивчення руслових процесів судноплавних річок країни із серпня 2019 року. Дані, що збирають безпілотники,  використовуються для оперативного оновлення  річкових навігаційних карт.

На виставці, що налічувала понад 80 учасників,  свої презентації провели не лише українські і закордонні асоціації, порти, термінали, транспортні, логістичні, суднобудівні й судноплавні та IT-компанії, виробники транспортних засобів, а ще й галузеві журнали та вищі навчальні заклади, які готують кадри для водного транспорту, військової служби на флоті та суднобудування.  В експозиціях був представлений арсенал досягнень у сферах портового господарства, будівництва і відновлення суден, навігаційні системи і сучасні цифрові технології.


Тарас Колінько , заступник начальника ФДУ Укрморкартографія, та курсанти морських вищих навчальних закладів

Під час заходу фахове обговорювало різні теми, як-то: досвід країн ЄС в ефективному управлінні водними шляхами і роботою портів; використання геопросторової інформації для навігації, безпеки та управління портовою інфраструктурою;  сучасні безпілотні рішення для портів, терміналів та суден;  перспективи подальшого  розвитку внутрішніх водних шляхів України; роботу моряків в умовах пандемії і навіть такі «вузькі», але важливі питання, як системи нового покоління для управління рухом суден «Maritime Services Suite:  морський крюїнг (послуги з управління екіпажем суден, які надають спеціалізовані судноплавні компанії) чи мультимодальні перевезення (перевезення вантажів з використанням як мінімум двох різних видів транспорту за одним наскрізнім договором, що зменшує кількість витрат на логістику і таким чином надає більш конкурентну перевагу в подальшій реалізації товару). Не стояли  осторонь питання освіти і підготовки моряків; новітні технології навчання та оцінювання знань, «свіжий» досвід країн ЄС.

До речі, безпілотні авіаційні комплекси ФДУ «Укрморкартографія» вже обстежили понад 145 км2 території Кременчуцького та Каховського водосховища.